کوهستان دیار عالمان
در این وبلاگ قصد دارم ضمن معرفی روستای عالم پرور کوهستان،در حد توان پیرامون موضوعات گوناگون دینی،مطالبی عرض کنم. 
قالب وبلاگ

چهل‌و‌دومین سالگرد درگذشت مجتهد و عالم گرانقدر آیت‌الله محمد کوهستانی، با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، شامگاه روز پنجشنبه اول خرداد ماه 1393 در زادگاهش «کوهستان»، برگزار شد و حجت‌الاسلام عبدالکریم کوهستانی، نوه پسری آیت‌الله کوهستانی، به‌عنوان سخنران به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی در سخنانی با اشاره به کرامات اخلاقی و روحیه مردم‌داری آن عالم ربانی، اظهار داشت: علم و اخلاق دو خصیصه مهمی بود که به‌طور واضح در شخصیت ایشان دیده می‌شد.

کوهستانی، مهم‌ترین ویژگی جدّ بزرگوار خود را اخلاص عنوان کرد و گفت: در سخنان و اعمال و رفتار آیت‌الله کوهستانی ذره‌ای تردید نبود، مسائل را به روشنی بیان می‌فرمود، و پاکی و صداقت گفتار و رفتار داشت.

وی در ادامه، بیان داشت: عمل و سخن آن یگانه دوران، یکی بود، حرف‌های بیهوده را کمتر از غذای حرام نمی‌دانست، و پیوسته به ارشاد و راهنمایی و گره‌گشایی از کار مردم می‌پرداخت.

عبدالکریم کوهستانی همچنین از مقام اجتهاد آیت‌الله کوهستانی گفت و اینکه کمتر کسی می‌دانست ایشان به این مقام بزرگ دست یافته‌اند، همواره خاضع و فروتن، و اهل ادب و احترام بود.

وی همچنین با اشاره به پرورش هزاران طلبه در دوران زندگی سراسر علم و معنویت آیت‌الله کوهستانی، گفت: بسیاری از طلبه‌هایی که در کلاس‌های درس ایشان حاضر بودند، اکنون به جایگاه‌های مهم علمی و حوزوی دست یافتند، همین‌ها برای ایشان بس است.

حجت‌الاسلام کوهستانی، از حضور باشکوه مردم مازندران و استان‌های همجوار، اعم از آیات عظام به‌ویژه طبرسی و نظری، مسئولان ادارات و نهادها، طلاب حوزه‌های علمیه، مسئولان نظامی و انتظامی و سپاهی و اهالی روستای کوهستان، قدردانی کرد.

وی بیان داشت: این حضور نشان از عظمت آن عالم عامل، و عشق و ارادت شما مردم به ایشان دارد، و اینکه هنوز پس از سال‌ها، مردم از فیوضات معنوی ایشان بهره‌مند هستند و با عشق و اخلاص در مراسم یادبودش شرکت می‌کنند.

 


[ جمعه 93/3/9 ] [ 1:3 عصر ] [ سید زین العابدین رشید کوهستانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بنده سید زین العابدین رشید کوهستانی،اهل روستای کوهستان از توابع شهرستان بهشهر هستم. از سال 1374 وارد حوزه علمیه شدم وپس از طی تحصیلات مقطع مقدمات و سطح در حوزه علیمه فیضیه مازندران بابل،در سال 1382 وارد حوزه علیمه قم شدم و در کنار تحصیل در فقه و اصول و شرکت در درس خارج فقه و اصول مراجع بزرگوار آیات عظام سبحانی و مکارم شیرازی،در رشته تخصصی تاریخ اسلام و تشیع در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصل گردیده ام.
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 65
کل بازدیدها: 198371